De reis

Reizen:

Het was een beetje lastig met internet, maar het is toch gelukt om het aan de gang te krijgen.

Dinsdagmorgen om 5.40 uur heeft Miechiel ons opgehaald. En ons op het station in Lelystad afgezet. De treinreis verliep vlekkeloos en om 7.20 waren we op Schiphol. Bij zo'n paal hebben we ingecheckt met behulp van iemand van Schiphol.
Door de douane en de veiligheidconroles op Schiphol ging ook snel
Het vliegtuig vertrok keurig om 10.15. Voor ons in het vliegtuig zat een man uit Tilburg, voor de kenners, zeg maar Mark over 30 jaar. Aan iedereen vroeg hij waar die vandaan kwam en over elk dorp en elke stad had hij wat tevertellen. Het bleek een aardige wereldreiziger. Overal is hij al geweest. Van Rusland tot Indonesie, en van Texas tot Australie. Rusland was het mooiste land te wereld zei hij.
Het was een lange zit naar Atlanta. Daar zijn we drie kwartier eerder geland omdat we blijkbaar de wind mee hadden of zoiets.
Toen we uitstapten, moesten we ons storten in de bizarre veiligheidscontroles van Amerika.
We kwamen bij de douane, 2 lange rijen douanes in hokjes, van 1 tot 50 en van 50 tot 100. Wij liepen naar de hokjes van 50 tot 100, want daar was het minder druk. Nee we werden onmiddelijk terug geroepen we moesten bij hokje 1 tot 50 in de lange, lange rijen die daar stonden.
Toen we bijna aan de beurt waren, werden we er met z'n allen weer uitgeroepen we moesten roch naar hokje 50 tot 100.
De Tilburger stond daar al druk te praten met iedereen die stond te wachten, over Internazionale (Milaanse voetballers) want er stonden Italianen, over Schneider en Huntelaar. Italiaans kon hij ook een beetje.
Uiteindelijk waren we aan de beurt. Vingerafdrukken werden er gemaakt, 4 vingers rechterhand op een glasplaat, rechter duim, 4 vingers linker hand, linker duim. Foto.
Vragen beantwoorden, en door.
De koffers van de band halen en met de koffers zelf door de douane lopen, vervolgens de koffers weer inleveren bij een bagagedepot.
Toen was het klaar, dachten we.
Maar nee, opnieuw in de rij, voorde handbagage en poortjes.
Schoenen uit, riemen uit je broek(hadden we gelukkig niet) telefoons uit je zak, laptop, videocamera en fototoestel in een bak. en door de poortjes.
Gelukkig niet gepiept en alles was goed.
Inmiddels waren we anderhalf uur verder.
Op naar de gate voor San Francisco. Even wat gegeten onderweg.
Vliegtuig stuk. bijna 2 uur vertraging. Nieuw vliegtuig, en iedereen rende als een gek naar de andere gate. Wat een chaos.
Uiteindelijk waren we om kwart voor 8 Californische tijd (9 uur vroeger dan bij jullie) geland.
Koffers gehaald, waren bijna de laatste die kwamen, dus we maakten ons alweer zorgen.
Maar goed de koffers zijn gekomen, buiten een shutle busje gezocht en op naar het hotel om 9 uur onze tijd lagen we doodmoe in bed.